Tuesday, August 24, 2010

hikmah

Hikmah ni mana-mana ada. Orang nama hikmah pun ada tapi belum tentu dia tahu maksud hikmah yang sebenarnya. Haha. Cakap macam aku tahu sangat kan. Tapi sejak aku belajar dekat Czech ni, banyak sangat hikmah yang aku pelajari. Lagi-lagi time exam. Yela, dekat Czech ni exam susah nak mati.

Biasalah, benda-benda macam ni time exam lagi senang nampak. Maknanya time susah. Time kita baru nak ingat Tuhan. Hehe. Tapi bagus jugak ingat tuhan daripada tak ingat langsung kan?

Macam kisah bapak aku dengan iPhone. Ha, cakap pasal iPhone ni dulu masa mula-mula fly tu memang teringat jugak nak pakai. Yela, orang tak bape nak pandai sangat bidang-bidang teknologi ni, mana pernah dapat benda canggih. Hehe. Tapi bila fly je, tengok facebook berjuta budak-budak yang dah sebat iPhone. ok ok, takde la sampai berjuta. Lebih-lebih la pulak. Tapi ramai la jugak. So aku cancel pakai iPhone. Sampai situ jela hasrat nak pakai iPhone.

Tup tap tup tap, iPhone 4 keluar. Memang sekali tengok jatuh cinta macam hero jatuh cinta pandang pertama tengok heroin dalam filem hindi. Design, semua benda nampak perfect. ok, tak lah perfect, actually boleh guna nak berlagak kat kawan-kawan, muka dongak tinggi-tinggi kuat-kuat cakap pasal iPhone 4. Haha. Tapi bila discover punya discover, tak tumpah macam discovery channel, ada reception problem pulak. Tangguh la hasrat. Lagi pun duit memang tak mengizinkan. Hihi.

Senang cerita macam ni, aku belikan bapak aku iPhone 3gs baru-baru ni. Anak mithali. ye ye, kongsi-kongsi sebenarnya dengan adik beradik. Tapi aku jugak yang jadi  the biggest shareholder pun. Pakai-pakai ada problem. Aku pun tak pasti apa pasal. Hantar balik kedai. Dah dekat dua minggu tak dapat lagi tukar baru. Stok habis kata taukeh kedai. Last-last petang tadi time aku tengah khusyuk layan PS3 World Cup online, taukeh kedai call offer iPhone 4. Boleh angkat terus. Habis team aku bolos satu gol. Tambah lagi Rm 700. Bapak aku punya excited dengan prospect sebagai pengguna iPhone 4 yang pertama di JB pun cakap ok. So aku pergi kedai sebat. Dah test satu malam, takde masalah reception. Memang rezeki lah.

Tu la, last-last bapak aku jugak yang merasa iPhone 4. Haha. Gelak besar bila aku fikir balik yang pada awalnya aku yang beria gila nak iPhone 4. Haha. Tu la hikmah. Sabar tunggu iPhone 3gs, dapat pulak iPhone 4. Cun.




Saja taruk gambar sikit bukti aku tak cakap kosong dan sebagai bahan untuk berlagak dengan kau orang semua. haha!


Selamat bersahur.

No comments:

Post a Comment