Wednesday, August 18, 2010

21 November 2008

Aku pernah menyesal dapat offer pergi Czech Republic. aku pernah menyesal terima tawaran pergi Czech Republic. Bapak aku tak pernah setuju dengan aku. Tak percaya kau orang boleh pergi tanya sahabat-sahabat aku. Dia orang semua tahu. Sampai dekat KLIA aku nak berlepas pun dia masih macam tu. Aku pilu. Aku nangis bila turun escalator. Atie nampak aku nangis sebab dia gatal sangat panggil nama aku masa aku tengah turun. Bukan sebab aku sedih tinggalkan orang-orang tersayang cuma aku takut aku buat decision yang salah. Takut-takut bapak aku ungkit.

Cemburu aku tak pernah sudah pada budak- budak yang dapat pergi Ireland. Sebab aku memang kepingin sangat nak pergi sana. Sampai sekarang aku tak puas hati. Sumpah seranah tak pernah lekang macam kalimah-kalimah Allah yang selalu keluar dari mulut aku ni. Tapi bukan salah depa. Salah aku yang cakap English macam kereta proton saga usia 20 tahun, tersangkut-sangkut. Tambah pulak harga minyak dah naik, memang tak jalan la proton saga ni. Padahal kecik-kecik dulu duduk Newcastle. Balik Malaysia tak reti cakap melayu.

Tapi itu semua dulu. Baru 2 bulan lebih aku dekat sini tuhan dah tunjuk macam-macam dekat aku. Aku seronok duduk sini. Mungkin sebab aku dah redha. So, nak hidup pun senang. Bapak aku pun dah ok. Dia happy sebab aku happy. Dia pulak yang kadang-kadang lebih-lebih mengalahkan mak aku yang sorang tuh. Mana tak happy. Dah anak teruna dia ni nak hadiahkan dia iPhone 3Gs 16GB satu.

Aku harap sahabat-sahabat aku yang lain seronok kat tempat masing-masing. Aku tau dia orang semua seronok. Sebab cita-cita masing-masing dah nak tercapai. Selangkah depan tuh aje. Just do it.

Kalau ada laci masa doraemon tu, dah lama aku pinjam. Aku nak balik KMB. Aku tak kisah kena buat EE. Aku tak kisah kena buat IA. aku tak kesah kena kejar dengan ustazah sebab tak pernah habis buat hafazan. Aku tak kisah masuk court mengadap Hanirus sebab kantoi fly. Aku tak kisah duduk balik KMB. Cuma dengan satu syarat. Sahabat-sahabat aku ikut sama. Tiba-tiba aku rindu dekat kau orang.

Selamat malam. Biar mimpi indah menemani malam kau orang sebab aku dah jauh di Czech ni.

Anyway, this was older post i wrote sometime ago. Setiap kali aku baca balik post ni, mesti aku rasa macam nak nangis. Betul, tak tipu.


P/S : masa baca dalam bilik sorang-sorang la. hihi

1 comment: